ریمپ برای خودروهای حمل بارهای صنعتی تخصصی2022-03-01
آشنایی کامل با ریمپ مزایا و معایب ریمپ خودرو ریمپ تخصصی کارپلاس
Content
ریمپ کردن خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک میباشند باعث می شود که سرعت تعویض دندهها بهبود پیدا کند. ریمپینگ پرشیا برای ایسیو های مختلفی انجام میشود، بوش ، زیمنس ، اس 2000 و SSAT که در این پست نمونه ای از چیپ تیونینگ ایسیو پرشیا را میبینید. شغل برق خودرو، یکی از مشاغل فنی و تخصصی در صنعت خودروسازی است که مسئولیت آن عیب یابی و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودروها می باشد. این شغل دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به تفصیل به آن ها می پردازیم. همچنین مطابق با استاندارد EN1398، حداکثر شیب مجاز برای صفحه ۱۲٫۵ درصد است.
قدرتمندترین رمپ تخلیه کدام رمپ است؟
از دیگر مزیتهای ریمپ کردن خودروی شخصی شما می توان به بهبود راندمان احتراق و در پی آن افزایش گشتاور و شتاب خودرو اشاره نمود. البته لازم به ذکر است که بدانید خواهان این راهکار معمولا رانندگان مسابقات درگ و .. ریمپ پراید کار صحیحی نیست، کیفیت پایین قطعات و موتور ضعیف، علت توصیه ما برای عدم ریمپ این خودرو است. چیپ تیونینگ پراید به دلیل نبود ظرفیت لازم در این خودرو انجام نمیگردد. در صورتی که افزودنی های کیت مکش ، هدرز ، پدال گاز 5 سیم ، رله تقویت برقی را به خودرو اضافه کنید میتوانید به جای 10% تقویت از 15% تقویت بهره ببرید. ری مپ استیج 2 و افزودنی های فوق ، خودرو را 25% تقویت میکنند یعنی چیزی نزدیک به توربو شارژر که 30% خودرو را تقویت میکند.
اول اینکه ایسیو که برد اببندی شده است و اینجوری امکان اینکه دوباره ابیندی شود خیلی کم است و دوم اینکه معلوم میشود به ایسیو دست زده شده و در بعضی مواقع ماشین از گارانتی خارج میشود یا موقع فروش امکان شبه برای خریدار که چرا به ایسیو دست خورده امکان است. این روش ( ری مپ ecu ) برای تمام خودرو های ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو و مدیران خودرو و کرمان موتور قابل اجرا است. نسخههای جدید این سختافزار علاوه بر قابلیت پروگرام کردن میکروکنترلرهای مختلف توانایی اتصال به خودرو از طریق OBDII را نیز دارا است. به عبارت ساده بخشی از فعالیتهای دستگاه دیاگ را نیز میتوان با این واحد پروگرمر انجام داد. ریمپ کردن هم مانند هر کار دیگری نیاز به تجهیزات نرمافزاری و سختافزاری دارد. یک هم سطح کننده بارانداز هر مکانیسمی که داشته باشد میتواند به طرق مختلفی نصب شود که هریک مزایا و محدودیتهای خاص خودشان را دارند.
این برنامه بر اساس نیاز مشتریان و دستیابی به بیشترین راندمان ماشین طراحی شده است. اما برای نصب ریمپ چه ماشینهایی بخریم یا چه ماشین هایی نخریم؟ امکان نصب این برنامه کاربردی در کلیه خودروها ممکن است. ریمپ ECU با افزایش شتاب و تطبیق خودرو با اقلیم زندگی انسان عملکرد ماشین را بهبود میبخشد ولی معجزهای در کار نیست. به همین خاطر کنترل توقعات از ریمپ ایسییو و عملکرد خودرو امری ضروری است. این به این معناست که تنظیمات موتور خودرو شما بهطور دقیق بر اساس نیازها و خواستههای خاص شما انجام میشود. با ریمپ مخصوص، خودروهایی مانند پراید، پژو، یا سمند میتوانند به بهترین شکل عملکرد خود را بهبود بخشند، به طوری که قدرت و شتاب آنها به سطحی برسد که شما همیشه آرزویش را داشتید.
رفع کپ سر گاز
حالا تغییرات توی ناحیه کاتاف و اصلاح بعضی سنسور ها و چک سام گیری هم هست که جزو همان مراحل ریمپ هست که نمیتواند در عرض ده دقیقه برای شما بریزد که این یعنی دامپ اماده دارد و اصلا نیاز شما را براورده نمیکند. حالا شما تصور کنید که وعده شتاب را به شما میدهند ولی این شتاب دقیقا کدوم نیاز شما هست و ایا این شتاب برای شما مصرف بیشتر به ارمغان میاورد یا اینکه بهبود کارکرد خودرو را به ارمقان میاورد. به طور کلی، یک متخصص ریمپینگ حرفه ای می تواند درآمدی بین 10 تا 50 میلیون تومان در ماه کسب کند، بسته به میزان تخصص، تعداد مشتریان و نوع خدمات ارائه شده. برای کلیه خودروهای زیر 10هزارکیلومتر که به کاراکال مراجعه می کنند تا 15درصد تخفیف دائمی اعمال می شود. بهمنظور ثبت سفارش داک لولر خود میتوانید به یکی از روشهای تماس تلفنی با کارشناسان ما، ثبت سفارش در وبسایت یا ارسال ایمیل و پیام به اپلیکیشنهای واتساپ و تلگرام اقدام کنید.
رمپ بارگیری هیدرولیک
همانطور که تحلیل پارامترهای گازهای خروجی اهمیت فراوانی در بهبود کیفیت ریمپ کردن دارد. بررسی و مقایسه دادهها سنسورها و فرمانها به عملگرها نیز همین اهمیت را دارد. با کمک دستگاههایی که بهصورت کلی data logger ( استخراجکننده دادهها) نامیده میشوند. افزایش قدرت و گشتاور موتور ممکن است به افزایش فشار روی قطعات مکانیکی و الکتریکی خودرو منجر شود. همچنین، تغییرات در زمانبندی جرقه و سوخترسانی ممکن است منجر به افزایش دمای موتور و کاهش عمر مفید آن شود.
ایسیو یا کامپیوتر موتور، رایانه کوچکی است که وظیفه کنترل موتور خودرو را برعهده دارد.این قطعه بصورت برنامه ریزی شده در خودرو استفاده میگردد. در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین آلایندگی، محدودیتها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود. ریمپ میتواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشور سازگار کند، بنابراین بعد از ریمپ مصرف سوخت کاملا بهینه شده و کاهش خواهد یافت، شتاب خودرو بهتر شده و مشکلات رایج نرم افزاری نیز رفع می گردد. معمولاً ریمپ ایسیو به منظور افزایش شتاب و عملکرد موتور خودرو انجام میشود، که این امر منجر به وارد آمدن فشار مضاعف به موتور خودرو میشود. به دلیل افزایش پاشش سوخت و تغییرات تنظیمات موتور، موتور با فشار بیشتری کار میکند که در طولانیمدت ممکن است به قطعات داخلی موتور آسیب برساند. این آسیبها میتوانند شامل افزایش استهلاک و احتمال خرابیهایی نظیر سوختن واشر سرسیلندر باشند که هزینههای زیادی به همراه دارند.
راهنمای خرید ایسیو دست دوم
در برخی از خودروها، کارخانه به صورت پیشفرض محدودیت سرعتی بر روی ایسیو اعمال کرده است که اجازه نمیدهد سرعت خودرو از حد مشخصی بیشتر شود. با ریمپ ایسیو، میتوان این محدودیتها را برداشته و محدوده سرعت را افزایش داد. این تغییر به رانندگانی که نیاز به سرعت بیشتری دارند یا قصد استفاده در پیستهای مسابقهای دارند، امکان میدهد تا از حداکثر پتانسیل خودروی خود بهره ببرند. این ویژگی یکی از مزایای ریمپ ایسیو محسوب میشود که بسیاری از علاقهمندان به سرعت از آن استقبال میکنند. در صورت بروز هر یک از مشکلات زیر و یا نیاز به بهبود عملکرد موتور باید برای ریمپ کردن ایسیو خودرو اقدام نمایید عواملی که باید به آن توجه ویژه ای کرد شامل بوجود آمدن مشکلات و ایرادات نرمافزاری از قبیل موارد زیر میباشد.
همانطور که در توصیف این نرمافزار توسط شرکت سازنده آمده است قابلیتهای زیادی در برنامه وجود دارد. شرکت پاناتین پارس، انواع رمپ بارگیری لیفتراک متحرک را نیز با استانداردهای روز تولید میکند. قیمت رمپ سیار نسبت به رمپهای دفنی با اندازه و توان تحمل برابر، تفاوت چندانی ندارد. بهطورکلی، صفحهی هم سطح کننده میتواند دارای لبهی جداگانه یا بدون آن باشد. لبهی جداگانه، امکان تنظیم دقیقتر ارتفاع را فراهم کرده و خود، مقداری تلورانس به شیب و ارتفاع میدهد. این لبه، با تعدادی لولا به صفحه متصل شده و ازسویدیگر تعدادی گیره برای اتصال به سطح موردنظر دارد.
با شناخت کامل از مزایا و معایب ریمپ خودرو، میتوانید تصمیم مناسبی بگیرید و در صورت تمایل به انجام این تغییرات، حتماً از مراکز معتبر و با سابقه استفاده نمایید. در فرآیند ریمپ، یک متخصص با استفاده از تجهیزات مخصوص، نقشههای موجود در ECU را استخراج کرده و آنها را تغییر میدهد. این تغییرات ممکن است شامل افزایش میزان سوخترسانی در دورهای بالا، بهبود زمانبندی جرقه برای افزایش قدرت، یا افزایش فشار توربو باشد. پس از اعمال این تغییرات، نقشههای جدید به ECU بارگذاری میشوند و عملکرد موتور به شکل مطلوبتری تغییر میکند. این فرآیند میتواند به بهبود عملکرد، افزایش قدرت و بهینهسازی مصرف سوخت کمک کند.
این فرآیند باعث میشود که قطعات موتور کمتر در معرض سایش قرار گیرند و بهویژه در بلندمدت، نیازی به تعویض زودهنگام نداشته باشند. علاوه بر این، به دلیل بهینهسازی دما و کاهش استهلاک، خودرو عملکردی پایدارتر و طول عمر بیشتری خواهد داشت. برای رانندگانی که به دنبال کاهش هزینههای نگهداری و افزایش عمر خودرو هستند، ریمپ ECU یک راهکار مقرونبهصرفه و مؤثر به شمار میآید. این فرآیند نه تنها باعث بهبود کارایی خودرو میشود بلکه بهطور قابل توجهی هزینههای طولانیمدت مربوط به تعمیرات و تعویض قطعات را کاهش میدهد. ریمپ یا تغییر برنامه ریزی اولیه ایسیو به معنای تنظیم مجدد و بهینهسازی کامپیوتر خودرو است که تاثیرات مهمی بر عملکرد موتور و کارایی کلی خودرو دارد. با استفاده از ریمپ خودرو، میتوان توان و شتاب موتور را افزایش داده و همچنین مصرف سوخت را کاهش داد.
با این تغییرات، تجربه رانندگی نه تنها اقتصادیتر، بلکه هیجانانگیزتر و کنترلشدهتر خواهد شد. ریمپ ایسیو (ECU Remapping) به فرآیندی گفته میشود که تنظیمات اصلی و پیشفرض ایسیو یا همان کامپیوتر مرکزی خودرو تغییر میکند. ایسیو، وظیفه کنترل تمامی فرآیندهای موتور و میزان ترکیب هوا و سوخت را به عهده دارد. به عبارت دیگر، ایسیو همان واحدی است که عملکرد موتور را تنظیم و بهینه میکند. در ریمپ خودرو، برنامهریزی سفارشیسازی شدهای روی ایسیو نصب میشود تا توان، شتاب، و مصرف سوخت خودرو بر اساس نیازهای راننده تنظیم گردد. با تغییرات نرمافزاری، میتوان راندمان خودرو را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید؛ اما این تغییرات همیشه بدون عوارض نیستند و معایبی نیز به همراه دارند.
علاوه بر در نظر گرفتن متغیرها، پارامترها و شرایط مختلف موتور، تغییرات لازم در نرم افزار ECU اعمال خواهد شد. در مرحله آخر، خودروی بازسازی شده با ECU اصلاح شده برای بررسی عملکرد موتور آزمایش می شود. ریمپ کردن میتواند زمان واکنش موتور به فشردن پدال گاز را کاهش دهد و باعث شود خودرو سریعتر و با شتاب بیشتری حرکت کند. این ویژگی بهویژه برای رانندگانی که به دنبال تجربه رانندگی پرقدرت و سریع هستند، جذابیت زیادی دارد. همچنین، برخی از رانندگان از ریمپ برای بهبود عملکرد خودرو در مسابقات یا شرایط خاص رانندگی استفاده میکنند. در صورتی که ریمپ خودرو به شکل صحیح و توسط افراد ماهر انجام شود، میتواند زمان فعالسازی فنهای خنککننده را کاهش دهد و در نتیجه دمای موتور پایینتر از حالت معمول باقی بماند.
این مجموعه با معرفی بهترین و کاربلد ترین مجموعه های امدادی و خودروبری کشور در همه نقاط ایران، می تواند در هر شرایطی در کنار شما عزیزان باشد. ریمپ این امکان را فراهم میکند که خودرو بهطور دقیق بر اساس نیازها و ترجیحات راننده تنظیم شود. رانندگان میتوانند بسته به نیاز خود، نقشههای ECU را برای دستیابی به بهترین ترکیب از قدرت، شتاب، و مصرف سوخت تنظیم کنند. این قابلیت برای کسانی که به دنبال یک تجربه رانندگی سفارشی هستند، بسیار جذاب است. که تمامی فرمانهای صادره به بخش های مختلف موتور خودرو را کنترل می کند .
سوالات متداول در خصوص ریمپ ایسیو
در این مقاله با برخی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز ریمپ خودرو پرداخته میشود. درصورتیکه صفحهی رمپ بارگیری بدون لبه و بهصورت یکپارچه ساخته شود، قابلیت تنظیم دقیق ارتفاع آن کمی کاهش مییابد. بااینحال درصورت استفاده از مکانیسمهای الکتریکی و الکترونیکی، میتوان منتهیالیه صفحه را به یک سنسور مجهز کرد تا بهصورت خود سطح روبهرویی خود را تشخیص داده و با توقف در نقطهی مشخص، اتصال صفحه را برقرار کند. کارکرد اصلی همهی این تجهیزات این است که صفحهی رمپ تخلیه را بهگونهای بین دو سطح تخلیه و بارگیری قرار دهند که اختلاف ارتفاع و فاصلهی آنها جبران شود. بهعبارتدیگر داک لولر، پلی مسطح یا شیبدار بین دو سطح بارگیری و تخلیه بار است.
{قیمت جدید کارخانه محصولات زامیاد سایپا
|}هر عاملی که منجر به ایجاد رفتارهای نامطلوب در عملکرد ماشین شود، ایراد نرمافزاری خواهد بود. در چنین شرایطی مهارت مکانیک در شناسایی عامل بروز مشکل اهمیت بالایی پیدا میکند. ریمپ خودرو یا ریمپینگ (Remapping) به فرآیندی اطلاق می شود که در آن تنظیمات واحد کنترل موتور (ECU) خودرو به روزرسانی یا تغییر می کند تا عملکرد خودرو بهبود یابد. واحد کنترل موتور به عنوان مغز خودرو شناخته می شود و تمامی عملکردهای موتور را مدیریت می کند. ریمپینگ شامل تغییر پارامترهای مختلف مانند نسبت سوخت به هوا، فشار توربوشارژر، زمان بندی احتراق و دیگر پارامترهای مربوط به موتور است.
این سیستم شامل مجموعهای از سنسورها و پارامترهاست که اطلاعات مربوط به وضعیت موتور را دریافت و بر اساس آنها تصمیمگیری میکند. ریمپ به فرآیندی گفته میشود که در آن نقشههای موجود در این واحد بهینهسازی یا تغییر داده میشود تا عملکرد خودرو بهتر و متناسب با نیازهای خاص راننده بهبود یابد. نسبت استوکیومتری این دو ماده در داخل سر سیلندر باعث کارایی مطلوب خودرو خواهد شد. از جمله برخی مثالهای ملموس در این زمینه میتوان به زمانی اشاره کرد که پشت چراغقرمز ایستادهاید و خودرو در حالت درجا کار میکند. اگر در حال کشیدن یک تریلر بزرگتر باشید باید گشتاور بالایی به دست آورید و اینجا نسبت سوخت و هوای متفاوتی موردنیاز خواهد بود که آن را هم B مینامیم.
در کشورهای مختلف، استانداردهای سختگیرانهای برای کنترل آلایندگی خودروها وجود دارد و هرگونه انحراف از این استانداردها ممکن است منجر به رد شدن خودرو در معاینه فنی شود. ریمپ کردن، اگر به درستی انجام نشود، ممکن است باعث افزایش میزان آلایندهها شود. این افزایش به ویژه در خودروهای با سیستمهای قدیمیتر یا در صورت تنظیمات نادرست ممکن است بیشتر قابل توجه باشد. تغییرات در ترکیب سوخت و هوا یا افزایش قدرت موتور ممکن است مصرف سوخت را افزایش داده و در نتیجه سطح انتشار گازهای گلخانهای را نیز بالا ببرد. اگرچه هدف اصلی ریمپ در بسیاری از موارد افزایش قدرت موتور است، اما میتوان از این فرآیند برای کاهش مصرف سوخت نیز استفاده کرد. با تنظیم دقیقتر نقشههای سوخترسانی در دورهای پایین و بهینهسازی کارکرد موتور در حالتهای اقتصادی، خودرو میتواند در شرایط رانندگی شهری و روزمره، مصرف سوخت کمتری داشته باشد.
با استفاده از ریمپ ECU، تنظیمات دقیق موتور خودرو بهطور کامل بهینهسازی میشود، بهطوریکه برنامههای مصرف سوخت بهطور مؤثری کاهش هدررفت انرژی را اعمال میکنند. این بهینهسازی نهتنها باعث کاهش مصرف سوخت میشود، بلکه بهطور قابلتوجهی هزینههای سوخت شما را در بلندمدت کاهش میدهد. بهویژه در شرایط پرترافیک شهری یا در سفرهای طولانی، این تغییرات بهخوبی خود را نشان میدهند و باعث میشود خودرو با راندمان بالاتری عمل کرده و با هر باک بنزین مسافت بیشتری طی کند. این بهبود در عملکرد موتور بهویژه برای رانندگان شهری که روزانه در ترافیک هستند یا افرادی که سفرهای طولانی انجام میدهند، بسیار مفید است. کاهش مصرف سوخت به معنای کاهش دفعات سوختگیری است که در نتیجه هزینههای کلی شما را کاهش میدهد.
اطلاعات و پروگرام ای سی یو بسته به نوع ای سی یو در یک آی سی به نام آی سی فلش و در بعضی از ای سی یو ها این اطلاعات در میکرو کنترلر به صورت هگزا ذخیره و در دسترس ای سی یو قرار دارد. ریمپ S30 به چه صورت می باشد ؟ در مقاله فوق به بررسی ریمپ S30 و آشنایی با راهکارهای افزایش شتاب و رفع کپ و.. بعنوان مثال ایسیو بوش me744 که در خودرو 206 مورد استفاده قرار گرفته است. برنامه یا دامپ ریمپ شده، پاک نمیشود مگر در صورت دانلود و برنامه ریزی مجدد و به هیچ وجه با فلش یا ریست ایسیو، برنامه از بین نمی رود. نه تنها ضرری برای خودرو نخواهد داشت بلکه باعث افزایش عمر قطعات موتور و لذت دو چندان از رانندگی خواهد شد. اکثر خودروها به علت استفاده از بنزین با ناخالصی زیاد، در دورهای بالای موتور احتراق کامل در سیلندر شکل نمی گریرد و به نوعی به سرسیلندر ضربه وارد می گردد.
{هداپ دیسپلی چیست و چه کاربردی در خودروهای پیشرفته امروزی دارد؟
|}با ریمپ ایسیو به راحتی میتوان شتاب خودرو را بسته به ساختار موتور و نوع ایسیو بین 10 الی 20 درصد افزایش داد. برنامهریزی ایسیو خودرو توسط شرکتهای تامینکننده ثانویه انجام می شود همچنین این شرکتها نیز موظف هستند کار برنامهریزی ECU را مطابق استانداردهای آلایندگی دیکته شده انجام دهند. به عنوان مثال زمانیکه استاندارد یورو 5 الزامی میشود، ایسیو خودروهای جدید نیز بر اساس آن حتما باید کالیبره شود. با ریمپ کردن ماشین میتوان پارامترهای ایسیو را هم سو با شرایط محیطی تنظیم نمود. دومین عیب احتمالی در انجام ریمپ، استفاده از ابزار و برنامههای کاربردی غیر اصل است.
- باطبع نوع تغییرات برنامه ایسیو خودرو پیست با خودرو شهری که دارای هیچگونه لوازم تیونینگ نمی باشد، متفاوت خواهد بود. {
- درحقیقت درصورت نیاز به شیب بالاتر به دلیل اختلاف زیاد ارتفاع دو سطح، باید طول صفحه و نه شیب آن افزایش یبابد. |}{
- ریمپ ای سی یو به خودرو آسیب نمیرساند مگر آنکه توسط افراد بی تجربه و یا آموزش ندیده انجام پذیرد. |}
- درصورتیکه صفحهی رمپ بارگیری بدون لبه و بهصورت یکپارچه ساخته شود، قابلیت تنظیم دقیق ارتفاع آن کمی کاهش مییابد.
- مزایا و معایب ریمپ باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند؛ زیرا ریمپ میتواند هم فواید زیادی به همراه داشته باشد و هم منجر به فشار زیاد بر روی موتور و آسیب های بلندمدت به قطعات خودرو شود. {
- عملکرد ریمپ ایسییو به شکلی است که قابلیت ارتقا آن توسط سازنده وجود دارد. |}
یکی از معایب جدی ریمپ ایسیو، احتمال استفاده از تجهیزات غیر اصل و فیک توسط برخی از مراکز نامعتبر است. این تجهیزات ممکن است از کیفیت لازم برخوردار نباشند و به ایسیو آسیب بزنند. با توجه به قیمت بالای ایسیو، توصیه میشود برای انجام ریمپ خودرو به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت تجهیزات و خدمات ارائه شده مطمئن باشید. به طور کلی تمام خودروهای ایرانی، چینی و خارجی شامل خودروهای ژاپنی، کره ای، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و آمریکایی توسط ما قابلیت ریمپ و چیپ تیونینگ دارند. این جدول به طور کلی مزایا و معایب انواع مختلف ریمپ خودرو را بررسی میکند. تغییراتی که در پارامترهای ECU اعمال میشود، ممکن است میزان گازهای خروجی از اگزوز را تحت تاثیر قرار دهد.
ری مپ ایسیو های زیمنس ال 90 در مرکز چیپ تیونینگ همراه با نمونه کار و فیلم remap ارائه گشته است. برای مطالعه درباره ریمپ optima همراه با نصب هدرز (هدرز ریمپ) به انتهای صفحه مراجعه نمایید. کاراک مرکز چیپ تیونینگ شرق تهران است و ریمپ ایسیو نارمک ، تهرانپارس ، لواسان ، شهر پردیس و پاکدشت را ساپورت می کند. کنترل این وسیله و قرارگرفتن آن در چک لیست هفتگی خودرو در بهبود عملکرد آن مؤثر است. با بهکارگیری ریمپ ECU، امکان استفاده از حداکثر قدرت موتور ممکن میشود.
این تغییرات بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان میبرد و باید حدود ده تا جدول را شناسایی و تغییر دهد. ولی دیاگ نهایت یه تشخیص اشتباه میدهد که قطعه اشتباهی تعویض میشود ولی ریمپ اشتباه ممکنه خسارتی خیلی بیشتر را به مشتری بدهد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
این ویژگی به خصوص در مواقعی که خودرو تحت فشار قرار دارد، میتواند مانع از داغ شدن موتور و بروز مشکلاتی نظیر جوش آوردن یا خرابی واشر سرسیلندر شود. بنابراین ریمپ ایسیو، میتواند به افزایش طول عمر موتور و کاهش استهلاک قطعات آن کمک کند. علاوه بر هیجان افزایش قدرت، ریمپ به بهبود کارایی موتور نیز کمک میکند. با کاهش مصرف سوخت غیرضروری، خودروی شما نه تنها سریعتر حرکت میکند بلکه مصرف سوخت آن نیز بهینهتر میشود. به این ترتیب، ریمپ میتواند رانندگی شما را به تجربهای اقتصادیتر و سرگرمکنندهتر تبدیل کند.
رمپ ECU یا واحد کنترل الکترونیکی دستگاهی است که برای کنترل عملکرد سیستم رمپ هیدرولیک در خودروهای مدرن استفاده می شود. ECU رمپ وظیفه نظارت و تنظیم موقعیت رمپ را بر عهده دارد و از ایمن و پایدار بودن آن در حین استفاده اطمینان حاصل می کند. ریمپ نوعی بهینه سازی برنامه کامپیوتر خودرو است که در آن کد های ایسیو را که با C نوشته شده اند تغییر میدهند کد های ایسیو بصورت یک نقشه و یا جداول استاندارد هستند و بازنویسی و تغییر آنها را اصطلاحا ری مپ گویند. این کد ها مربوط به پارامترهای سنسورها و عملگراها است و معنای آنها را تنها یک برنامه نویس متوجه میشود. هر سنسور یک جدول کد دارد پس تعدد جداول بخاطر تعداد زیادی سنسور و عملگراست.
در خودروهای توربو، افزایش کاتاف بدون ریمپ اصولی، مطمئنا باعث آسیب جدی به موتور گردد. بعنوان مثال کارکرد دائئم فن و از بین رفتن عمر مفید باطری و موتور فن و افزایش مصرف سوخت. کلینیک تخصصی صداگیری خودرو اتولاین دارای دو شعبه در ایران ( تهران و ارومیه ) و با بیش از 10 سال سابقه درخشان و مفید در ضمینه صداگیری انواع خودروهای ایرانی و خارجی در خدمت شما عزیزان می باشد. مپ کردن دوباره ایسیو ( map again )اصلاح ، کاهش و افزایش جداول هگزا دسیمال کد نویسی آی سی میکرو ECU یا ECM را که نتیجه آن بهبود کارکرد پیشرانه و تقویت آن است را ريمپ ایسیو گویند. یک ریمپینگ اصولی و مبتنی بر علم برنامه نویسی برای خودرو های ایرانی از حداقل 1 ساعت تا 1.30 زمان میبرد و برای خودرو های چینی از 2 تا 3 ساعت به طول می انجامد.
این فرآیند به موتور اجازه میدهد تا به کارایی بهتری دست یابد و قدرت بیشتری تولید کند، بدون نیاز به تغییرات سختافزاری گرانقیمت یا پرهزینه. نتیجه این تنظیمات، توانایی بیشتر خودرو برای سبقتهای سریعتر و مانورهای چابکتر در جاده است، که بهویژه برای رانندگانی که در جادههای پرترافیک و یا در مسیرهای طولانی رانندگی میکنند، مفید و کاربردی است. افزایش شتاب تنها مزیت ریمپ نیست؛ بلکه واکنشدهی موتور نیز بهطور قابل توجهی بهبود مییابد. پس از انجام ریمپ، خودرو سریعتر و روانتر به دستورات راننده پاسخ میدهد و تجربه رانندگی را بهمراتب راحتتر و لذتبخشتر میکند. این بهبود در واکنشدهی بهویژه برای رانندگانی که به دنبال تسلط بیشتر و کنترل دقیقتری بر خودرو هستند، ارزشمند است، چرا که فرمانپذیری و تسلط کلی بر خودرو را بالا میبرد. به بیان دیگر، ریمپ ECU باعث میشود که موتور خودرو در هماهنگی بهتری با نیازهای رانندگی روزمره و شرایط مختلف جادهای عمل کند.
{مزایای پوشش سرامیک خودرو هزینه سرامیک خودرو
|}تیم متخصص سهیل تیونینگ با استفاده از تجهیزات پیشرفته و دانش فنی بهروز، خدماتی ارائه میدهد که تضمینکننده رضایت و آرامش خاطر مشتریان است. در تنظیمات سفارشی ریمپ، تمامی پارامترهای عملکردی موتور مانند نسبت هوا و سوخت، زمانبندی جرقه و دیگر ویژگیها بهطور دقیق تنظیم میشود تا بیشترین بهرهوری از موتور حاصل شود. این تنظیمات سفارشی موجب افزایش شتاب خودرو، بهبود واکنش به پدال گاز و ایجاد حس رانندگی سریعتر و قویتر میشود. از جمله مهمترین معایب در این حالت افزایش میزان استهلاک خودرو و همچنین افزایش میزان سوخت آن می باشد. در برخی از مواقع نیز مشاهده شده است که ریمپ بی کیفیت انجام شده بر خودرو توانسته است آسیب جدی بر بخش های محرک خودرو داشته باشد.
این کار توسط متخصصان خودرو و با استفاده از دستگاههای مخصوص انجام میشود. پس از ریمپ، خودرو ممکن است عملکرد بهتری در شتابگیری، مصرف سوخت و یا قدرت خروجی داشته باشد. در عین حال، ریمپ خودرو ممکن است تأثیراتی بر گارانتی و وضعیت فنی خودرو داشته باشد، بنابراین لازم است با دقت انجام شود. بهترین خدمات را در زمینه نرم افزار ریمپ، ریمپ خودرو و ریمپ ایسیو را می توانید از ما خواستار شوید. در خودروهای انژکتوری، با بالا رفتن دمای موتور و با رسیدن به یک دمای مشخص شده، ایسیو فرمان کارکردن فن را صادر می کند.
در این میان فردی بلندگو به دست میگوید روزی فرا خواهد رسید که شما خواهید توانست سیمی را به خودرو وصل کرده و با دستگاهی شبیه ماشینهای تایپ، ۱۰ تا ۵۰ درصد بر قدرت خودروی خود بیفزایید! حاضران او را مسخره میکنند و هیچکسی نمیداند که تیونینگ ECU پیشرانه در آینده به واقعیت خواهد پیوست. حقیقتاً ما با یک هنر مهندسی روبرو هستیم که با هزینهای مناسب در دسترس مالکان است. با این کار شما به راحتی میتوانید قدرت بی ام و M3 را به حدود ۶۰۰ اسب بخار برسانید. یکی از وظایف اصلی ریمپ، کنترل و تنظیم عملکرد گشتاور و دور موتور ماشین است. بهبود کارایی دنده خودروهای اتوماتیک بهعنوان پنجمین مزیت ریمپ خودرو شناخته شده است.
ریمپ مثل یک بهروزرسانی یا اصلاح این نرمافزار است که عملکرد موتور را بهتر میکند. این کار به زبان ساده باعث میشود خودرو شما قویتر، سریعتر، و گاهی حتی اقتصادیتر شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر ریمپ خودرو بروز کند، احتمال ایجاد اختلال و پرش ایسیو است. در صورتی که این عملیات توسط فردی غیرحرفهای انجام شود، مشکلاتی نظیر بروز خطاهای نرمافزاری و حتی خرابی ایسیو وجود دارد. این مشکلات میتوانند بسیار پرهزینه باشند، بنابراین برای جلوگیری از این معایب، باید به مراکز معتبر و با تجربه مراجعه کنید. در نهایت، ریمپ خودرو میتواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما باید با دقت و آگاهی انجام شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
کرایسلر نیز همان سال از سیستم موردبحث در خودروهای 300D، دوج D-500 و پلیموث فیوری سود برد. متأسفانه قطعات مکانیکی الکتروژکتور اصلاً قابلاطمینان نبودند و این سیستم هرگز بهصورت رسمی در دسترس عموم قرار نگرفت و فقط روی خودروهای پیشتولیدی نصب شد. تئوری بندیکس برای EFI خوب به نظر میرسید اما در عمل اطمینان مدنظر را نداشت. اینجا بود که شرکتی آلمانی به نام بوش وارد میدان شد و پتنت های بندکیس را خریداری کرد و مهندسان آلمانی تلاش نمودند این تکنولوژی جدید را به محصولی مطمئن و کاربردی بدل کنند. برای بهبود کیفیت عملکرد موتور، یک ریمپ کار باید اطلاعات دقیقی از عملکرد و شرایط کاری موتور داشته باشد. هر چه این اطلاعات جامع و کاملتر باشد، بهبود عملکرد نیز میتواند بهتر شود.
به وسیله ریمپ کردن، میتوان پارامترهای مختلفی از جمله سوخترسانی، زمانبندی جرقه، فشار توربو، و محدودیت سرعت را تغییر داد. هدف اصلی از ریمپ خودرو، بهینهسازی عملکرد خودرو بر اساس نیازها و ترجیحات فردی است. با این حال، ریمپ کردن مانند هر تغییر دیگری، مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مهمترین مزایای ریمپ خودرو میتوان به افزایش قدرت و گشتاور موتور اشاره کرد. با تغییراتی که در ECU ایجاد میشود، موتور میتواند بهینهتر و با کارایی بیشتری کار کند. ریمپ ECU با تنظیم دقیقتر نسبت سوخت و هوا و تغییرات در زمانبندی جرقه، باعث بهینهسازی عملکرد موتور و افزایش محسوس شتاب خودرو میشود.
ما به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین مرکز تعمیرات خودرو با بهره مندی از تیم فعال و کاردان در خدمت شما عزیزان هستیم، می توانید همین اکنون با ما با شمارههای موجود و راه های ارتباطی در اولین صفحه ی وب سایتمان در تماس باشید و راهنمایی کامل به دست آورید. باطبع نوع تغییرات برنامه ایسیو خودرو پیست با خودرو شهری که دارای هیچگونه لوازم تیونینگ نمی باشد، متفاوت خواهد بود. خودروهایی که در مسابقات پیست شرکت میکنند، دارای لوازمی جهت تقویت موتور مانند هدرز میباشند و در برخی موارد میل سوپاپ و سرسیلندر نیز دچار تغییراتی گردیده است و به نوعی تیونیگ شده اند. با ریمپ ایسیو میتوان خطای ناک را به راحتی از بین برد و باعث طول عمر قطعات حساس موتور گردید. با ایجاد کوبش و ضربه در سیلندر، ایسیو میزان پاشش و جرقه را کاهش میدهد که به موتور آسیبی وارد نرگردد و این کاهش باعث افت مشهود توان خودرو می گردد.
زمانی که پدال گاز را تا انتها فشار میدهید تا به یک خودروی دیگر در خیابان نشان دهید رئیس کیست، نسبت سوخت و هوای متفاوتی به نام C وجود خواهد داشت. با تنظیمات دقیقتر موتور و بهینهسازی عملکرد آن، نه تنها قدرت و شتاب خودرو افزایش مییابد، بلکه مصرف سوخت نیز کاهش مییابد. این امر بهویژه برای خودروهای ایرانی مانند پراید، پژو، سمند و تیبا که در ترافیک شهری یا سفرهای طولانی استفاده میشوند، میتواند تفاوت زیادی در هزینههای سوخت ایجاد کند. یکی از اصلیترین دلایلی که رانندگان به ریمپ کردن خودرو روی میآورند، افزایش قدرت و گشتاور موتور است. نسبت استوکیومتریک به ترکیب مناسب هوا و سوخت برای بهینهترین حالت احتراق گفته میشود. اگر ریمپ ایسیو به شکل اصولی انجام نشود، ممکن است این نسبت بر هم خورده و منجر به احتراق ناقص شود.
این واحد تنظیمات و پارامترهایی را که نحوه عملکرد موتور، مصرف سوخت، آلایندگی و حتی کارکرد جعبه دنده را تعیین میکند، تحت کنترل دارد. با انجام ریمپ، این تنظیمات به گونهای تغییر مییابند که عملکرد کلی خودرو بهینهسازی شود. پس از انجام تستهای اولیه، ممکن است نیاز به تغییرات جزئی و تنظیمات نهایی باشد. این تغییرات میتواند شامل اصلاحات کوچکی در پارامترهای سوخترسانی یا زمانبندی جرقه باشد تا موتور با شرایط مختلف رانندگی بهینهتر عمل کند. برخی از رانندگان ممکن است پس از تست اولیه درخواست تغییرات اضافی داشته باشند، مثلاً افزایش بیشتر قدرت یا کاهش مصرف سوخت در دورهای خاص.
بلکه عمر موتور را افزایش میدهد این افزایش عمر سبب بیرون آمدن خودرو از فشار در شرایط مختلف می شود. لذا با توجه به نوع ایسیو زمانی حدود یک ساعت الی دو ساعت زمانبر خواهد بود. لازم به ذکر است در صورت استفاده از دامپ آماده این زمان به یک ربع تقلیل می یابد که با توجه به مشکلاتی که مطمئننا برای خودرو پیش خواهد آمد. در ریمپ غیر اصولی اگر مخصوصا جداول مربوط به جرقه در دورهای بالای موتور به درستی تغییر داده نشود. در ریمپ اصولی، تمام تغییرات با توجه به نوع موتور و همچنین گذشته تعمیراتی یا صفر بودن آن اعمال می گردد. جهت درصدهای بالاتر نیاز به تیونیگ و نصب ادوات و تغییراتی در سرسلندر موتور می باشد.
احتراق ناقص باعث کاهش راندمان و افزایش آلایندگیها میشود و در نتیجه ممکن است عملکرد کلی خودرو نیز کاهش یابد. این مشکل یکی از معایب اصلی ریمپ خودرو است که باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع در چیپ تیونینگ یا چیپینگ (Chipping) قطعاتی نیز به ای سی یو اضافه می شوند.امروزه فرآیند چیپینگ یا چیپ تیونینگ به واقع دیگر استفاده نمی شود اما هنوز هم گاهی دو واژه ریمپ و چیپ تیونینگ به جای یکدیگر به کار می روند. در ریمپ صرفا تغییرات نرم افزاری بر روی ایسیو خودرو انجام میشود که این امر سهولت، دقت و سرعت بیش تری در برابر چیپ تیونینگ به همراه دارد.گسترش اینترفیس های عیب یابی خودرو مانند پورت OBD و … (On Board Diagnostics) باعث شکوفایی علم ریمپ و به حاشیه رانده شدن چیپ تیونینگ شد. ریمپ یا بازنویسی برنامه ECU (واحد کنترل الکترونیکی موتور)، به معنای تغییر تنظیمات نرمافزاری خودرو است.
خیلی از دوستان بین انتخاب یک مکان برای ریمپ ایسیو توی شک هستن ولی اگر بخوام افرادی که این کار رو انجام میدن دسته بندی کنم. ما در کلینیک اتولاین ابتدا جهت ریمپ خودروی شخصی شما برنامه اصلی ECU را بازبینی نموده و بر اساس نیاز مشتری تغییراتی در آن اعمال می نماییم. Ecu خودرو دارای یکسری جداول پارامتری می باشد که تغییرات معمولا در این پارامترها صورت میپذیرد.پس از تایید تغییرات مورد نیاز، ما با استفاده از طریق پورت OBD ریمپ کردن خودروی شخصی شما را انجام می دهیم. نوع بسیار تخصصی از ریمپ ECU که تنها در مجموعه ما ارائه می شود، برای خودرو هاییست که شمع تخصصی نصب کرده باشند با هدف بهبود جرقه زنی و کاهش مصرف ریمپ شمع انجام میشود . در تعمیرگاه ما شمع های تخصصی با قیمت مناسب عرضه می شود و شما میتوانید قیمت آنها را از فروشگاه carak بدست بیاورید. عملکرد ریمپ ایسییو به شکلی است که قابلیت ارتقا آن توسط سازنده وجود دارد.
تا این مرحله تجهیزات تخصصی برای بررسی و ریمپ کردن در سطح متوسط بیان شد؛ اما اگر هدف تیونینگ کردن به معنای افزایش کیفیت عملکرد سیستمهای مختلف مخصوصاً بهبود عملکرد مجموعه موتور باشد تجهیزات دیگری نیز موردنیاز خواهد بود. ریمپ خودرو یکی از راهکارهای محبوب برای بهبود عملکرد و کارایی خودرو است. با تغییر در نقشههای ECU، میتوان پارامترهای مختلفی را بهبود بخشید؛ هرچند این فرآیند دارای مزایای متعددی است، اما ریسکها و معایبی نیز به همراه دارد. ریمپ یک انتخاب جذاب برای کسانی است که به دنبال عملکرد بهتر خودرو هستند، اما پیش از اقدام به این کار، باید تمامی جنبههای آن، بهطور کامل بررسی شود. در هر صورت باید هر لحظه آماده انواع پیشامدها در خودرویمان باشیم و راه های مقابله با آن را بدانیم. در صورت بروز هر نوع اتفاق ناگوار و خراب شدن خودرو در هر جای جای کشور عزیزمان، می توانید از خدمات مجموعه امدادیاب هوشمند بهره مند شوید.
{حل مشکل تاخیر دریچه گاز
|}این اطلاعات و دستورات و یا پروگرام بسته به نوع ای سی یو در یک جای ای سی یو ذخیره هستند و ای سی یو دائما این حافظه را رسد کرده و طبق این اطلاعات موتور خودرو را مدیریت مینماید. بنابراین هنگامی که مالک می داند وسیله نقلیه برای چه هدفی مورد استفاده قرار می گیرد، ما می توانیم تغییرات را بر حسب نیاز ایشان تغییر بدهیم. البته همیشه نیاز نیست که مشتری بداند دقیقا چه چیزی میخواهد، ما راهکارهای خود در تمام زمینه هایی که منجر به بهبود و ارتقای خودرو شما میشود را ارائه می دهیم و شما بر حسب نیاز تصمیم می گیرید. ریمپت ECU خودرو در واقع یک فرآیند نرمافزاری است که در آن برنامه فابریک ایسیو را به برنامهای مطابق با شرایط تغییر میدهند.این برنامه ماشین را برای رسیدن به راندمان حداکثری تنظیم نموده و عملکرد موتور را با پارامترهای جدید تحت نظر میگیرد. ریمپ ماشین تاثیرات چشمگیری در بهبود عملکرد موتور در شتابگیری، ناک، مصرف سوخت و … خواهد داشت. پس از بازنویسی ECU، خودرو باید مورد آزمایش قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که تغییرات اعمال شده به درستی انجام شده و بهبودهای مورد نظر حاصل شدهاند.
Re map اي سي يو در شرایط عدد اکتان پایین بنزین های ایران بسیار توصیه می شود. جوش آوردن ماشین یکی از مشکلات مرسومی است که احتمال وقوع آن برای هرکسی ممکن است. اولین تأثیر ریمپ ماشین جلوگیری از جوش آوردن خودرو و سوختن واشرهای آن است. اگر تجربهی تخلیه بار در یک محیط صنعتی را داشته باشید احتمالا به تجهیزاتی به نام رمپ بارگیری یا تخلیه برخوردهاید. این وسیله، نقش مهمی در انتقال آسان بار بین مبدا و مقصد یعنی سطح بارانداز انبار و خودروهای حمل بار دارد. با نصب رمپ بارگیری بین این دو سطح، امکان عبور لیفتراک، نیروی انسانی و دیگر وسایل حمل بار فراهم میشود.
آنها میتوانند قابلیت جابجایی و نصب در لبههای دیگر را نیز داشته باشند. همسطح کننده پنوماتیکی یا بادی یکی از انواع این محصول با کاربرد کمتر است. این رمپ برای انتقال نیرو از فشار هوا استفاده کرده و مانند رمپ بارگیری الکترومکانیکی، قطعات زیادی دارد. بااینحال، قیمت گرانتر و سروصدای نسبتا زیادش، سبب شده است که رفتهرفته جای خود را به رمپهای هیدرولیکی بدهد. هرچه تحمل وزن موردانتظار از همسطح کننده بیشتر باشد، قطر صفحه نیز بیشتر خواهد بود. بااینحال حداقل تحمل وزن این تجهیزات بنابر استانداردهای بینالمللی و ملی، سه تن و حداقل ضخامت صفحه نیز معمولا ۶ میلیمتر درنظر گرفته میشود.
رعایت همهی این استانداردها از سوی تولیدکننده، تضمینکنندهی عدم وقوع اتفاقاتی مانند سقوط لیفتراک و بار یا سر خوردن آنها، شکست اهرمهای رمپ و غیره میشود. پاناتین پارس، در تولید تجهیزات صنعتی خود، ضمن توجه به اصول ارگونومی و سهولت در کاربری، بهروزترین استانداردهای ایمنی را درنظر گرفته و آنها را به اطلاع مصرفکننده میرساند. پیش از هر چیز باید بدانید که رمپ بارگیری یا تخلیه با نامهای دیگری مانند داک لولر (Dock Leveler)، هم سطح کننده نیز در بازار و صنعت شناخته میشود. شکل کلی اضلاع کناری آن در حالت باز مثلثی و سطح آن نیز یک صفحهی مستطیلی است. با شرکت در دوره های تخصصی آکادمی فنی نو در دپارتمان مکانیک، دپارتمان کامپیوتر، دپارتمان تاسیسات، دپارتمان برق، دپارتمان معماری و دپارتمان حسابداری برای آینده بازار کار خود تصمیم بگیرید.
این قطعه مهم بیوقفه وضعیت خودرو را بررسی نموده و تنظیمات بهینه را برای عملکرد خوب خودرو اعمال میکند. با وجود تکنولوژیهای جدید همچون سیستمهای کمکراننده و حتی خودران، ECU بازهم تکامل یافته و پیشرفتهتر از هر زمان دیگری شده است. به لطف تکنولوژی مدرن این قطعه، شرکتهای تیونینگ نیز فرصت بهبود پرفورمنس خودرو را پیدا کردهاند. فرایند تیونینگ پیشرانه با تنظیم پارامترهای ECU را میتوان یک هنر واقعی دانست چراکه ساده نیست و تبحر بالایی میطلبد. یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز ریمپ خودرو از نوع سختافزاری (و البته همراه نرمافزار آن) دستگاه دیاگ است. بسیاری از شرکتهای تولیدکننده دیاگ ایرانی بخشی از فرایند ریمپ کردن را در داخل دیاگ برنامهریزی کردهاند؛ بنابراین بدون استفاده از هیچ نرمافزار یا سختافزار دیگر میتوان ایم ریمپ کردنهای ساده را با کمک دستگاه عیبیاب انجام داد.
{مزایای ریمپ خودرو
|}این فرآیند میتواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما معایب و ریسکهای خود را نیز دارد. این نسبت هرگز نباید بهم بخورد.در صورتی که میزان ترکیب سوخت به هوا بهم بریزد پیشرانه دچار خام سوزی و یا احتراق زودرس می شود، در نتیجه آلایندگی خودرو افزایش پیدا کرده و موتور نامنظم کار می کند. بنابراین ریمپ تاثیری در افزایش گازهای NOx, HC, CO, CO2و به طور کلی آلایندگی خودرو ندارد و کوچک ترین مشکلی در گرفتن معاینه فنی برای خودرو ایجاد نمی کند. در ریمپ ECU، تنظیمات موتور به گونهای تغییر میکند که از سوخت بهطور بهینه استفاده شود. به عبارت دیگر، نسبت سوخت و هوا و زمانبندی جرقه به شکلی تنظیم میشود که موتور با کارایی بالاتر عمل کند و به همین دلیل، نیاز به مصرف سوخت اضافی کمتر میشود. این بهینهسازی باعث میشود که با هر باک بنزین، مسافت بیشتری طی کنید و هزینههای سوخت کاهش یابد.
؟ یک روش تقویت ماشین است که با استفاده از برنامه و بدون تغییرات سخت افزاری میباشد. هزینه چیپ تیونینگ با توجه به نوع ecu متفاوت است و ضمانت برگشت وجه در صورت عدم رضایت ارائه میشود. ای سی یو خودرو یک قطعه الکترونیکی مثل کامپیوتر یا هر مدار الکتریکی دیگر میباشد که میتواند یک سری اعمال از پیش تعیین شدهرا انجام دهد در بحث خودرو ای سی یو مغز ودستور دهنده یا کنترل کننده موتور خودرو میباشد. همانطور که میدانید یک موترو خودرو برای راه اندازی شدن و روشن شدن نیاز به سه عامل هوا- سوخت و حرارت که همان جرقه زنی شمع می باشد نیاز مند است. حال ای سی یو برای کنترل و مدیریت هر یک از عملکرد های موتور خودرو بر طبق یک اصول یا چهارچوبی عمل مینماید که به آن ها تیبل و یا همان جداول ای سی یو مینمایند. جداول ای سی یو حاوی مقادیری میباشند که به وسیله آن ها ای سی یو میتواند بر عملکرد موتور خودرو کنترل محافظت و یا اعمال تغییراتی داشته باشد.
این دو خودرو با موتورهای XU7 و TU5 شناخته میشوند و ریمپ تأثیرات مثبتی بر آنها دارد. به منظور بهره مندی از خدمات کامل در این زمینه می توانید همین اکنون با ما با شماره های موجود در تماس باشید و راهنمایی کامل را به دست آورید. ما مفتخر آن هستیم که با بهره مندی از کارشناسان کاملا حرفه ای و با تجربه در این زمینه در خدمت شما عزیزان باشیم. کار تکنیک، یکی از مجلات تخصصی حوزه خودرو در ایران می باشد که سعی بر انتشار جدیدترین اتفاقات و مسائل حوزه خودرو در ایران دارد. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
با نظارت و تنظیم موقعیت سطح شیب دار، ECU های سطح شیب دار می توانند به جلوگیری از تصادفات کمک کرده و اطمینان حاصل کنند که وسیله نقلیه به طور ایمن و موثر بالا یا پایین می آید. درایوتک یک مجله تخصصی خودرو و فناوری است که با هدف ارائه بهروزترین اخبار، بررسیها و مقالات آموزشی در دنیای خودروها فعالیت میکند. ما در تلاشیم تا شما را با جدیدترین تکنولوژیها، خودروهای برقی و هیبریدی، و راهنمای خرید خودرو همراهی کنیم. هدف ما، ایجاد منبعی قابل اعتماد برای علاقهمندان به صنعت خودروسازی است. اما به طور کلی شاهد 10 تا 15 درصد افزایش در قدرت موتور (HP) و گشتاور (Torque) و 10 تا 15 درصد افزایش در شتاب خودرو بدون تعویض و افزودن هیچ قطعه فیزیکی مشاهده کرد. با ما خدمات با کیفیت را با پرداخت مناسب ترین هزینه و در کوتاهترین مدت زمان دریافت خواهید کرد.
ریمپ کار ارومیه